Saturday 24 January 2015

Date with him(si dia)..



jam menunjukan 2.45 ptg....seperti yg telah dijanjikan antara aku ngn sidia..aku amik dia kt rumah dia... rumah aku dgn rumah si dia aku tu tak la jauh sgt...dlm 5 minit smpai...lebih kurg 1km jer.nak jalan kaki pun boler...tu pun kalu rajen la kan..hakhakhak..

2.50 ptg..aku smpai kt depan rmh dia...then aku on wassap aku..ade wassap dari si dia..

si dia: awak da gerak ke??
aku: dah awk...kt depan rmh awk da nih....
si dia: jap k awk...

2.55ptg...nmpak la kelibat dia berbaju polo berwarna hijau dan berseluar pendek(aku kurg gemar dia berseluar pendek nmpk plu sgt.hahaha)..then dia pun masuk dlm kete..dan kiteorg pun terus gerak ke jusco bukit indah...

3.20ptg..kiteorg smpai kt jusco then terus cari parking....da jmpe park..kiteorg gerak masuk jusco..time tu la dia bru perasan aku pakai kasut...hahaha...

si dia: lahh..awk pakai kasut ke??
aku: yer lah....nk berjalan kot.. x kan nk pakai selipar..lain la kalu berjlan malam...haha..tu la awk..aritu sy pakai selipar awk pakai kasut...hari ni sy pakai kasut awk pakai seliapar(flashback mase kiteorg tgk wayang cite night of muzeum tempoh hari).
si dia: tak per la..nnti sy kan nk beli kasut...senang nk cuba pakai kasut tu...hahaha...(gelak kecik)

mende pertama yg kitorg cari ialah tempat makan...almaklum la...pas bekfes pagi tu ngn dia...x de mkn ape2 pun...perot mmg tahap lapar giler..tgn aku da naik menggigil nih... then dia ckp nk try mkan kat Black Canyon..sbb kwn2 dia ckp.kt situ sedap..aku ikot jer la..selera dia kan....hihi..pusing punye pusing akhirnya jumpe....sib baik la ade seat...sbb time tu mmg ramai betul org...yer la nk dkt raye cina kan..tp aku tgk..melayu jer ramai...hahaha.... kiteorg dpt seat tepi kaca...kire seat kiteorg tu dpt tgk  kat luar la..sambil2 mkn tu bole la kiteorg cuci mata..tgk2 mamat2 yg sedap mata memandang..kekekeke


habis mkan..kiteorg pun start cari kasut dia...cari tu tak la lama..sbb dia da jmpe yg berkenan kt hati dia..tapi dia x terus beli..still nk cari yg lain..so aku lynkan jer la..pusing2 satu jusco tu cari...last2..kasut yg 1st tu gak yg dia beli...hahaha.. kasut dia da dpt...time aku lak cari brg aku...aku sbnrnye nk cari baju keje sepasang..yer la..baju keje aku kt rmh tu..da naik lusuh da aku tgk....kalu kat jusco nih...aku suka shopping kt Branded Outlet...hihi..sbb store nih selalu wat sale..then tak la mhl sgt...hihi... sempat aku beli 2 helai baju kemeja n suar keje....haha...actually suar tu...kalu beli satu free satu.......dgn bermurahnye hati aku nih..so aku bg la sehelai suar tu kt si dia..tanda persahbatan kami( sahbat ke?..ahaha)



hahaha..dan moment paling indah pada hari ini ialah...si dia nk bergambar sama buat pertama kalinye dgn aku..hahaha..giler akward tul rase............kejadian tu mase dia beli kasut tadi..time tu tgh tggu kasut dia smpai....sementara tggu tu kiteorg duduk la kt tmpt duduk situ......... tgh2 duduk tu dia ckp..

si dia: awk..kite x pernah amik gambar sama2 kan.....kihkih...
aku: aha awk...haha...nk amik gmbar sama2 ke?
si dia: (kuarkn henpon dia...duk snap)...hikhik
aku: hahahaha....(segan gile sbb ade promoter kasut tu nmpk)....

6.00 ptg..kiterg pun balik.....balik tu kiteorg singgah la pasar malam kt taman cempaka...beli tuk wat mkn mlam..hehe..sampai je rumah...terus aku wasap dia

aku: awak nk pic kite berdua tadi tu...hikhik..
si dia:  image.
si dia: huhu..=P

aku: hahahaha...sweetnye pic nih...haha
si dia: ngade....=P

#ok lah..tu jer kisah aku berdating ngn si Dia pada hari ini..(dating la sgt..perasan jer lebih..hahaha)..ape2 pun pic bersama aku n dia akan aku simpan...hihihi..brg rare nih..haha


12 comments:

  1. A journey of a thousand miles, begins with a single step ..
    Slow2 la bawa relationship tue .. :p Good Luck awak ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...entah smpai bila entah..haha..ape2 pun thnks awk...=3

      Delete
  2. Numan seperti berpatah hati.. bertabah lah awak.. hak hak hak

    ReplyDelete
  3. Sometime, things happen unexpectedly in our live.
    Don't chase the love but let it grow like a strong tree inside you both.....
    Good luck and all the best ;)

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. saya dapat rasa hati awak sedang berbunga-bunga sekarang!

    ReplyDelete
  6. 'Saya-awak' dlm bhasa prbualan.. hehehe..

    klu aku dgr lelaki br'saya-awak ni memang besar kemungkinan PLU.. lg2 klu umur x jauh beza

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...dah terbiase..even kt luar or kuar makn ke ape..still ber-'awk-saya'....kdg2 tu terlepas gak ckp bla borak2 kt tmpt awam..hahaha.

      Delete