Friday 7 March 2014

CARA UNTUK LUPAKAN BEKAS KEKASIH




Assalamualaikum....hai apa khbar semua...semoga semua sihat walafiat hendaknye.... dua hari yg lepas..sorang member weechat aku ade bg satu msj kat aku...msj tu sal tajutk entri aku nih..haha.. aku agk tekejut gak la....apasal mamat nih tetibe bg aku msj nih...hahaa...motiff sgt......so aku paste jer lah kat sini k....bagus gak sbnrnye tips nih....bagi  yg betul2 nk lupekan ex2 korang yer dakk...huhu

Tips ini untuk orang yang bersedia untuk melakukan perubahan besar dan drastik sekalii....So are You REady!!

  1. First sekali, delete phone number dia.. DELETE SEKARANG!! Delete semua nombor dia
  2. Removed dan Block FACEBOOK account dia sekarang!
  3. Berhenti melawat blog dia,wall dia,pages dia,depan rumah dia,jalan dia,tempat lepak dia mahupun tempat keje dia
  4. Berhenti bertanya tentang dia...ni tak asal jmpe kawan dia jer "Eh..dia apa khabar? dah ada orang baru ke?'' STOP IT!.
  5. Delete email contact dia dan buang semua email2 lalu,ecards atau cara berhubung denganya
  6. Stop calling,stop sms,stop wassap,stop weechat n stop contact dia...no last call,stop everything for yours good!
  7. Kalau boleh, buang apa2 saja benda yang boleh mengingatkan tentang dia
  8. Padam lagu2 dan movie yang dia suka. Apa saja pemberian yang boleh buat korang mengenangkan kisah lalu, jangan bagi balik kat dia..tapi BUANG!!
  9. Lose everything, every single thing hingga tak der cara nk trace balik lagi
  10. Dan yang terakhir sekali adalah MEMAAFKAN DIA. Dari hati korang dengan tulus dan ikhlas memaafkan dia... biarpun dia pernah menjahati kita,pernah curang dan menghancurkan hati kita, its okay..itu antara dia dan Tuhan, yang penting dengan memaafkan dia..kita da terlepas darinya. Selagi kita menyimpan marah dan berdendam selagi itulah kita tidak akan pernah melupakannya...

ini la msj tips yg aku dpt dari mmber weecht aku tu...dia pun baru clash ngn bf dia baru nih..sian dia..huhu

''sometimes..you try to forget someone you love just so you can keep living- Jacqueline Woodson"

#dalam 10 tips tu..tips no 6 jee aku dpt wat....huhuu....

5 comments:

  1. aku dah block dia kat wechat..tapi still tgok dia post status apa-apa kat wechat....camner tu???

    ReplyDelete
    Replies
    1. tht means ko x nk lupekan dia lg...so..delete je wecht dia...huhu..=)

      Delete
  2. aku baca blog ang berkali2, aku jadik plek dimana lebeynya ang ingga dia jadik gila kat ang, dan aku maken plek dimana kurangnya dia ingga ang reject dia buta2 ja. Aku nengok ang biasa2 jaa, nengok mamat tu plak ngancam sakan juga, cam pro@anak orang brada. Skang lagilah plek, napa ang tak delet suma komen dia, or ang masih ada ati kat dia.. elok jugak ang reject dia, ang ngan dia memang tak padan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum saudara BudakKampungMasukBandar..terlebih dahulu sy berterima kasih kat sedare coz sudi baca blog sy yg x seberape ni.aku hargai sgt..=)...hermm..nak gak sy tau...siapa ''Dia'' yg anda maksudkan yer?? sy x paham..

      Delete
  3. Wsalam, ermmm lega, tak perlu sebut siapa die, aku cuma nak tanya ang, camna ang boleh buat dia gila kat ang, bagi tip sikit..

    ReplyDelete