Wednesday 18 September 2013

Tebuan Kuneng is in Vacation Mode....

Assalamualaikum...



Sekarang nih aku still lagi dalam mood bercuti..hehehe.... well...hari ahad tempoh hari aku ngn family aku bertandang ke negeri adik angkat aku iaitu melaka...bukan pegi rumah adik angkat aku tu..tapi pergi ke rumah akak ipar aku..sempena majlis potong jambul anak sedara aku..hehe.. area rumah akak ipar aku tu kat tepi pantai...nama pantai tu aku tak ingat lak..tapi dekat ngn pengkalan balak... smpai kat sana lebih kurang kul 2pm...majlis da start pun...mak n akak serta adik perempuan aku terus g masuk dlm join majlis tu...aku n abg aku g makan..hahaha...=P...pas mkan...aku n abg aku g la tepi pantai..menikmati permandangan dipesisir pantai disamping menikmati permandangan anak2 ikan yg comel bermain air...disudut penjuru disitu kelihatan juga abang2 ikan sedang memancing...hehe...tapi mase tu..angin pantai x der...walhal ak tgk elok jer pantai tu berombak...adehhh.... dah puas sesi cuci mata anak2 ikan disitu....aku pun kembali ke rumah akak ipar aku tu tuk merehatkan diri...sebab plan aku..pas abih majlis ni aku dan akak serta abang aku nk pergi ke rumah akak aku kat Nilai Negeri Sembilan lak...





Dalam pukul 5 petang macam tu kiteorang pun gerak la ke negeri persinggahan bff aku iaitu Negeri Sembilan....dalam pukul 7 macam tu aku sampai rumah akak aku tu...aku ade ckp ngn akak aku tu nk pergi ke PutraJaya pada malam tu sebab kononya nk tgk pesta bunga api...hahaha...nak dijadikan cerita..kiteorang pergi dalam pukul 11 malam macam tu..sampai jer sana...aku nampak byk kete da on the way balik...haha..aku da dpt agk da yang pesta bunga api malam tu kompem da habis..tapi  sebab x nk menghampakan akak aku..aku pun just pergi jer la... sampai kat situ..mmg da hbis..tapi still ade jer orang kat situ..so kiteorg just duk tgk permandangan tasek putrajaya....aku ape lagi..ambik la peluang nih tuk cuci2 mata sekali lagi....hahaha...tapi x bykla anak2 ikan pada malam tu..just ade pasgn kapel cina nih duk peluk2 lak sebelah kiteorg lepak2..mcm haram tull...



Esoknya...hari isnin 15.09.2013....akak aku ajak pergi Times Square....dgn berbekalkan sistem navigasi mychibi aku....sampai gak la kiteorg kat situ...hahaha...(sebenarnya aku baru 1st time g Times Square tu..hahaha.).. jalan2 kat Times Square mmg best sebab byk anak2 ikan..hahaha..sesekali aku ade terpandang psgn dak lelaki duk berjalan berdua...tgk gaya mcm plu..haha..kompem kapel..........haha...aku yg malas nk melayan akak aku shopping...aku n abg aku g la berjalan sendiri...hahaha... sempat gak la aku beli bag sandang n topi....hehe..=).. tapi aku nak cari satu benda...bende yg bff aku pernah beli dulu...hahaha...tapi malang yer bende tu x der lak..puas aku duk pusing2 time square tu...hampa...adehhh.....dalam kul 6pm kiteorang balik..sbb da janji ngn abang ipar aku nk kuar dinner sama malam tu...hehe...abang ipar aku nk belanja la katakan..laju jer la aku...hehe... dari rumah akak aku n tmpt makan tu lebih kurang stgh jam gak perjalanan.....on the way nk ke tmpt tu...ternmpak la kapal terbang nak mendarat...haha..rasa jakon lak...yer la.seumur hidup aku..aku tak pernah naik kapal terbang...mybe next time ade rezeki lebih nk jer cuti makn angin ke borneo...hehe...=)... ok..nama tmpt makn tu Senandung Malam ikan bakar wak sehab & seafood kat Pantai Bagan Lalang... abg ipar aku kate..tmpt ni mmg feymess gak la...ramai jer org dtg...tempat makan nih ala2 mcm kt Senibong kt JB...or Umbai ikan bakar kat melaka....akak n abg ipar aku yg pilih ikan sume...sbb diorang nk belanje...hihi...aku just tukang makan jer la...hahaha.... dkt dgn tmpt mkn kiteorg tu ade kanopi jual permainan kanak2...haha...aku bkn tertarik kt mainan tu..tapi kt tukang jual tu....muka bole tahan...kiutt jer...haha...








Pagi Selasa kiteorang gerak balik kg...sbb akak aku keje pagi..so kiteorg kene la gerak awal... odw balik kg..singgah bekfes kt RnR Seremban pekena lontong basah n teh tarik...rase not bad la..sambil2 tu cuci2 mata lagi...hahaha...mase nk gerak g keta...terserempak lak ngn sorang mamat nih...haha..mamat nih dari kota singa rasanye sbb no plate kete dia...plate kete singapore...agk ensem la orangnya...haha...aku pandang dia..dia pandang aku...haha...leh lak sama2 senyum...hahaha...tersipu2 malu aku..kahkahkah... Dalam kul 11 mcm tu kiteorang smpai la kat bandar Batu Pahat...singgah jap kt BP Mall..layankan akak aku nih...katenye nk belanja lunch kat situ...hehe...aku on jer..da org nk belanjer kan..hehe... duk pusing2 window shopping ternmpk lak satu kedai nih....kedai tu jual brg2 iphone...pastu mata aku terpandang satu bende tu yg menarik perhatian aku...yer mende tu la yg aku nk beli mase kt Time Square itu hari....hahaha..macam ape entah...duk cari kt KL..tup2 kat kg sendiri ade mende tu....haha...tapi mende tu ade 2 jer kat kt kedai tu...satu merah..satu hitam...so aku ape lagi..cakp kt owner kedai tu nk beli yg kaler hitam...haha...happy aku...haha...leh la aku jeless kan bff aku tu...bahaahahha...padan muka dia..bahahaha...


nie la mende tu...hihi...sori my bff...aku bela yg kaler hitam k...bahahahaa...


# ni jer la coretan aku tuk kali nih...cuti2 camni.nk jer pegi jejalan lagi..tapi mengenangkan dompet semakin kurus..so terpaksa tngguhkan...huhu...thnk sudi baca...hehe...


7 comments:

  1. eleeeeehhhh.. peniru. ceyttt.. poooorahhhhh..
    tsk
    tsk
    tsk

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. jg2... peha tu ada ringworm... eh silap... ada kurap... haha

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..ang kasaq sgt ka?hahahaha..... jgn jeles k..aku still in vacation mode lagi nih...hahaha..awat JAZZLEE rindu kat aku ka??hahahaha

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. hahaha...ang nyanyi ke berpantun nih...hahaha...

      Delete