Thursday 20 June 2013

Jerebu

Assalamualaikum....

waaaa...johor dilanda jerebu...terukkkk...pagi2 da berkabus...mmg teruk giler...kalu biase dari tmpt keje aku da leh nmpk singapore...skrg nk nmpk bggunan dia pun da x leh nmpk..putihhh jer... paling tinggi indeks pencemaran udara (IPU) kt muar dah lebih 300..tu da kira paras bahaya...kat area rmh aku..dlm 200 keatas..tu pun da paras tidak sihat...huhu..

So rakan2 disekitar JB..anda semua digalakan minum air banyak...kurangkan aktiviti luar..duk rumh je diam2(lyn blue ke..hahaha)...dan pakai face mask bila keluar rumah.(jgn lak nk pakai topeng ironman la..spiderman la...da mcm ape lak..hahaha)

ni kat bukit indah..malam2 pun berasap jer

perkarangan tempt keje aku..

jalan on the way aku nk g keje...da mcm duk oversea berkabus

# Arini alhamdulillah dapat gak berpuasa sunat hari khamis...syukur alhamdulillah..cuma bezanye tiada lg wish "selamat berpuasa'' or ''selamat berbuka'' dari org yg aku sayang....=(..Ya Allah kuatkanlah semangat aku...huhu

No comments:

Post a Comment